Η μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο θεωρείται ως ένα σημαντικό σημείο στη μαθητική πορεία των παιδιών, ωστόσο δεν είναι πάντοτε ομαλή, καθώς χαρακτηρίζεται από διάφορες αλλαγές, τόσο λειτουργικές, όσο και κοινωνικές.

Αφενός, τα παιδιά μετακινούνται από μια μικρή, αυτόνομη τάξη σε ένα μεγάλο, πιο ετερογενές σχολείο με αυξημένες προσδοκίες για ανεξάρτητη ακαδημαϊκή απόδοση και αφετέρου οι κοινωνικές σχέσεις γίνονται πιο πολύπλοκες, η επίδραση των συνομηλίκων μεγιστοποιείται και οι ανησυχίες σχετικά με την κοινωνική αποδοχή αυξάνονται.

Συνεπώς, το πέρασμα από το γνώριμο περιβάλλον της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, σε ένα διαφορετικό, με άλλες απαιτήσεις, όπως αυτό της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ενέχει εκπλήξεις, αλλά και κινδύνους για τους μαθητές.

Μια δύσκολη μετάβαση έχει συσχετιστεί με ψυχολογικά προβλήματα, τα οποία μπορεί να πυροδοτήσουν μια αλυσίδα γεγονότων που θα επηρεάσουν τη μελλοντική επιτυχία και προσαρμογή των μαθητών (Rice, Frederickson & Seymour, 2010)

Σε μία προσπάθεια να στηρίξουμε τους μαθητές μας ώστε αυτή η μετάβαση να είναι όσο πιο ομαλή γίνεται, σχεδιάσαμε μια σειρά από δράσεις που περιλαμβάνουν μεταξύ των άλλων και ενημερωτικές συναντήσεις επιστημονικών συνεργατών μας με τους μαθητές μας..

Σήμερα Τετάρτη 4 Μαϊου 2022, στο σχολείο μας , κατόπιν προγραμματισμένης συνεννόησης, βρέθηκε ο κος Παναγιώτης Πετρόπουλος, καθηγητής Πληροφορικής και υπεύθυνος ΚΕΣΥΠ Μεσσηνίας . Ο κος Πετρόπουλος συναντήθηκε με τους μαθητές της Στ΄ τάξης, μίλησε μαζί τους, και απάντησε σε όσες απορίες είχαν σχετικά με τη φοίτησή τους στο Γυμνάσιο.


Αφήστε σχόλιο