Πρόγραμμα κυκλοφοριακής Αγωγής

Στην εποχή μας, η εκπαίδευση πραγματοποιείται μέσω ποικίλων τυπικών και άτυπων προσεγγίσεων και επιφυλάσσει νέους ρόλους τόσο για το δάσκαλο όσο και το μαθητή. Σημαντικές ευκαιρίες μάθησης για τους μαθητές, μπορούν να οργανωθούν και στα πλαίσια μη τυπικών μαθημάτων ή στα πλαίσια υβριδικών μαθημάτων, όπως της Μελέτης του Περιβάλλοντος, που στα πρώτα σχολικά βήματα των μαθητών αντιμετωπίζει ενοποιητικά μια σειρά από πεδία, καθώς και στα πλαίσια του προγράμματος της Ευέλικτης ζώνης. Μια τέτοια σημαντική δυνατότητα μας προσφέρει η υλοποίηση προγραμμάτων Κυκλοφοριακής Αγωγής.

Η διαρκής και συνεχώς αυξανόμενη πυκνότητα της κυκλοφορίας των οχημάτων καθιστά αναγκαία την κυκλοφοριακή αγωγή των μαθητών. Στην εποχή μας είναι απαραίτητη η εξοικείωση των μαθητών με τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας, αλλά και η απόκτηση των απαραίτητων γνώσεων, δεξιοτήτων και εμπειριών για να κρίνουν, να αποφασίζουν και να πράττουν ανάλογα με τη δεδομένη κυκλοφοριακή περίσταση. Η κυκλοφοριακή αγωγή δεν πρέπει να αρκείται στην παροχή απλών γνώσεων (μάθηση κανόνων και σημάτων κυκλοφορίας) αλλά να εμπλέκει ενεργά το μαθητή σε πραγματικές συνθήκες ή σε συνθήκες προσομοιωμένης πραγματικότητας ακολουθώντας τις αρχές της ενεργητικής και βιωματικής μάθησης.

Στα πλαίσια λοιπόν, του μαθήματος της Ευέλικτης ζώνης, για το τρέχον σχολικό έτος, οι μαθητές της Δ΄ τάξης του σχολείου μας με την καθοδήγηση της κας Ευγενίας Βαμβακά, ασχολούνται με ένα ιδιαίτερο πρόγραμμα που στόχο έχει:

α)να μάθουν να κυκλοφορούν με ασφάλεια ως πεζοί

β) να αναγνωρίζουν και να ερμηνεύουν τα σήματα κυκλοφορίας

 γ) να αναγνωρίζουν και να προλαμβάνουν τους κινδύνους που υπάρχουν στο δρόμο

 δ) να οδηγούν με ασφάλεια το ποδήλατό τους

 ε) να γνωρίζουν τις προφυλάξεις που πρέπει να παίρνουν όταν μετακινούνται με μέσα μεταφοράς (αυτοκίνητο, μέσα μαζικής μεταφοράς).

στ) να γίνουν στο μέλλον, υπεύθυνοι ενήλικες πεζοί και οδηγοί

Ωστόσο σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση ορθών στάσεων κυκλοφοριακής αγωγής παίζουν και οι γονείς και οι ενήλικες που έχουν σχέση με το κάθε παιδί.

Συγκεντρώσαμε λοιπόν οδηγίες και κανόνες που πρέπει να εφαρμόζουν τα ενήλικα πρόσωπα του οικείου περιβάλλοντος των μαθητών μας και σας τους παραθέτουμε στο παρακάτω αρχείο.

Αφήστε σχόλιο